Compleet pakket stromingstechniek voor de JSS Karel Doorman



Econ® afsluiters en aandrijvingen, GF kunststofleidingsystemen en training
 
De Karel Doorman van de Nederlandse Koninklijke Marine is een Joint Logistic Support Ship (JSS), een veelzijdig bevoorradingsschip. Het casco is bij Damen in Roemenië gebouwd en wordt afgebouwd op de Damen scheepswerf in Vlissingen. Het schip komt volgens de planning in 2015 in de vaart en is dan met een lengte van 205 meter het grootste vaartuig in de KM-vloot. De Karel Doorman zal onder andere worden ingezet voor het bevoorraden van andere schepen met brandstof, munitie en levensmiddelen, en voor het transport van personeel en zwaar materieel zoals tanks. Andere voorzieningen omvatten een hangar voor zes helikopters, een hospitaal en accommodatie voor 300 personen. 

 

Econosto leverde een groot scala aan Econ® appendages en hydraulische & elektrische aandrijvingen voor dit project. Veel van deze componenten zijn uit exotische materialen vervaardigd om corrosie in deze agressieve omgeving te voorkomen. Verder omvat de levering speciale groffilters, de grootste die de fabrikant ooit heeft gefabriceerd.
 
Verder is het schip volledig voorzien van GF kunststof leidingsystemen. Ook hebben we op locatie een training verzorgd voor het personeel van de werf in Roemenië. De voordelen van kunststofleidingen zijn onder andere de gewichtsbesparing, duurzaamheid, ontbreken van aangroei, snelle installatie, en isolerende eigenschappen.
 
Een dergelijk project vereist niet alleen uiterst betrouwbare producten, maar vooral ook een goede logistieke organisatie.

Meer info: Business Group Maritiem

Linkedin Youtube Pinterest
Printen Email
Econosto